czwartek, 2 maja 2013

A moich ukochanych kotlecików nie ma ???

Tak się zaczynają rozmowy z czytelnikami mojego bloga. No smakowite te twoje propozycje, ale nie ma moich ukochanych kotlecików w kapuście, a ja gdzieś zgubiłam przepis, proszę opublikuj, więc ... :)

Marcysiu specjalnie dla Ciebie, przepis na:

Pyszne pulpeciki w kapuście.

Potrzebne produkty:

1/2 kg  mielonego mięsa (ja robię z karkówki)
1 jajo
sól, pieprz, cukier, chilli, tymianek, słodka papryka
1 główka młodej kapusty
pęczek koperku
pęczek dymki
ocet jabłkowy
olej rzepakowy do smażenia
można też dodać 2 pomidory i
1 łyżkę mąki

Obróbka produktów:

Kapustę szatkujemy, dymkę ze szczypiorem kroimy w krążki, solimy i odstawiamy.
Mięso, jajo i przyprawy mieszamy dokładnie , wyrabiamy dłonią na jednolitą masę i formujemy małe kulki wielkości czereśni.  Siekamy koperek i kroimy drobno pomidory.


Na patelnię wlewamy olej, rozgrzewamy, posypujemy pulpeciki mąką i smażymy.  Do garnka wlewamy łyżkę oleju, przesmażamy kapustę, podlewamy wodą i dodajemy pulpeciki. Następnie dodajemy do garnka pomidory.




 Gotujemy, aż  kapusta będzie miękka. Następnie dodajemy sól, cukier i ocet jabłkowy według smaku. Posypujemy posiekanym koperkiem i podajemy z: bułeczką, ziemniakami lub łazankami, jak kto lubi.

Mam nadzieję, że Krzyś i Kubuś będą zajadać z apetytem.

                                                              Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz